ceturtdiena, 2011. gada 10. marts

Stiepšanās

Manā īpašumā ir tāda Simonas Tatajas-Azlanajas grāmatiņa STIEPŠANĀS Viegla stiepšanās visam ķermenim. Un man ir patiess prieks, ka lasot šo grāmatu, un tagad padaloties ar galvenajiem punktiem, kas ir uzmanības vērti, varu to darīt ar mierīgu prātu – jo stiepšanās manā dzīvē ir pietiekami būtiska un regulāra nodarbe, lai varētu to ieteikt citiem!

            Grāmata sola, ka stiepšanās mums sniedz tik daudz! Bet es no tā visa akcentēšu šos punktus:
  • Uzlabo sportiskos sasniegumus;
  • Uztur muskulatūru lokanu un rūpējas par locītavām;
  • Ļauj atslābināt ķermeni un garu (mans ķermenis atslābst PĒC kārtīgas izstiepšanās, tās laikā ir pārāk liela spriedze. Taču, lai atslābinātu garu, noder daži jogas vingrinājumi, arī stiepjoši, taču citāda rakstura);
  • Enerģija, koncentrēšanās un labsajūta ir kā papildus bonusi, bet lai tos izjustu, ir jāstiepjas regulāri un efekts nāks tikai ar laiku, vismaz man tā bija. Sākumā tās bija vairāk kā mocības. Toties tagad nenožēloju! Galvenais noturēt to;
  • Aktivizē vielmaiņu un uztur ķermeni tonusā. Man patīk skriet, daudz, ilgi un ātri, mainot intensitāti, kāpinot slodzi. Tāpat arī daudzi spēka, izturības vingrinājumi. Taču stiepšanās ir kā atslēga, kas tam visam piešķir īsto jēgu! Kas izmēģinās, sapratīs!; 
Labā ziņa, ka stiepšanās vingrinājumi ir piemēroti ikvienam! Un patiesībā, atrast laiku ap 15 minūtēm dienā arī var katrs, protams, ja grib! Es katru dienu neatrodu laiku, toties nedēļā vairākas reizes stiepjos pa 20-50 minūtēm!
Ir dažādas stiepšanās metodes un veidi, taču par tiem datelizētāk nerakstīšu.

Vēl būtisks punkts, ka stiepjoties svarīga ir elpošana. Ir jāizelpo saspringums!
Stiepšanās var būt kā atsevišķs treniņš gan kā papildinājums sporta treniņam (spēka, izturības, u.c.).


Sekojiet līdzi arī piedāvātajiem vingrinājumiem, atrodiet sev piemērotākos! Es jau esmu to izdarījusi!
 Ilona

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru